Türkiye E-ticaret Sektöründe İstihdam Durumu

Türkiye e-ticaret pazarında yer alan şirketlerin artmasıyla beraber bu sektörde çalışanların sayısı da doğru orantıda artıyor. Fakat çalışan kişi sayısı artsa da markaların kalifiye personel arayışı halen devam etmekte.

Eleman açığının artmasından dolayı küçük şirketlerin yanı sıra büyük şirketler de alanında uzmanlaşmış personel bulma konusunda zorlandıklarını belirtiyor. Bu nedenle firmalar arasında eleman devir daimi belli zamanlarda oldukça sık yaşanabiliyor.

Bilgi teknolojileri, e-ticaret ve online pazarlama konularında anahtar teslim çözümler sunan bir satış ve iş geliştirme ajansı ikidilim’in Türkiye’deki 250 e-ticaret şirket yetkilisiyle görüşerek yaptığı ankette Türk e-ticaret sektörünün istihdam rakamlarına dair ilginç sonuçlar ortaya çıktı. 2013’ün ilk çeyreğini kapsayan araştırmada çalışanların en yoğun olarak çalıştığı departman %85 ile satış, %58 ile finans, muhasebe ve %48 ile içerik ve görsel yöntemi olarak öne çıkıyor. Kategori bazında ele alındığında ise elektronik ve bilgisayar %32 ile birinci sırada yer alıyor.

Bu girişimlerdeki çalışan sayısı %42 ile 1-4 kişiden oluşmakta. 250’den fazla çalışanı olan şirketler ise %4’lük bir dilimi kapsıyor. Personel eğitimlerinin %98’i şirket içinde sağlanırken, danışmanların verdiği eğitimler %48’lik bir bölümü oluşturuyor.

Personeller işe alımında göz önünde bulundurulan birinci kriter ise %43 ile tanıdıklar oluyor. Kariyer web siteleri %42 ile ikinci sırada, %13 ile dijital medya üçüncü sırada yer alıyor.



Bir yanıt yazın